The Path of Harmony
Hoe kunnnen wij als Visual Storyteller een verbeelde ervaring maken over assimilatie druk op zo’n manier dat het jongvolwassenen met immigranten ouders helpt een betere relatie te vormen met hun culturele identiteit?
Kinderen van immigranten die zijn opgegroeid in Nederland met een tweede cultuur, ervaren een assimilatiedruk. Assimilatiedruk is de maatschappelijke druk die individuen voelen om zich aan te passen aan de dominante cultuur, vaak ten koste van hun eigen culturele achtergrond. Deze kinderen gaan meestal door een moeilijke fase heen met hun identiteitsontwikkeling. Door hun eigen culturele waarden en tradities te negeren om te voldoen aan de eisen van de dominante cultuur, kunnen ze vervreemd raken en verliezen ze een belangrijk deel van hun persoonlijke identiteit.

Het onderzoek
Wij richten ons specifiek op jongvolwassen vrouwen in de creatieve sector met de leeftijden van 21 tot 25 jaar. Deze doelgroep is vaak meer kwetsbaar voor assimilatiedruk, omdat zij niet alleen moeten conformeren aan de bredere maatschappelijke normen, maar ook te maken hebben met specifieke verwachtingen en standaarden binnen de creatieve industrie.
Het doel is dat de doelgroep zich openstelt naar hun tweede cultuur door herinneringen te gebruiken in een visual novel game, waar ze daarbij een diepere connectie kunnen maken met hun eigen culturele achtergrond.
Als kinderen van immigranten weten wij wat de uitdagingen zijn en hopen daarbij gehoord te worden met ons project. Daarom zien wij onszelf als culturele bruggenbouwers. We benadrukken de herkenbaarheid van de cultuur in ons project en willen de doelgroep de tool (game) aanbieden om hun culturele achtergrond te omarmen.
De game
In ‘The Path of Harmony’ komt de speler in een mysterieus dorpje terecht waar ze meehelpt met het opbouwen van een festival wat elementen bevat die de speler gedurende de game confronteren met hun culturele achtergrond. Door middel van herinneringen aan de cultuur kunnen we spelers helpen met het zich open stellen naar hun culturele achtergrond. De speler kan kiezen hoe ze reageren op situaties waaruit de gevolgen van de keuzes kunnen leiden tot verschillende eindes. De game is specifiek ontworpen om onze doelgroep te ondersteunen in het zich openstellen naar hun cultuur.
