Freo AR
Hoe kan AR de aandacht van de customer base en nieuwe klanten van Freo trekken en hen enthousiasmeren en ondersteunen bij het afsluiten van een lening op een bepaald product, en het product en de bijkomende gegevens direct overzichtelijk inzichtelijk toonbaar maken voor deze klanten?
Het nemen van een lening wordt steeds vaker gedaan en de taboe die erop zit verdwijnt langzaam aan. Een van de leenspecialisten die dit merken is Freo, een online leenspecialist voor particuliere gebruikers. Hierom stelde Freo de vraag hoe zij hun gebruikers een nieuwe, interactieve ervaring kon aanbieden om leningen aan te vragen. Zowel voor voor nieuwe als bestaande klanten.
FreoAR is een applicatie die gebruikt maakt van object herkenning en augmented reality om de gebruiker een natuurlijke ervaring te geven bij het bekijken van objecten, zoals auto’s, keukens, banken, en andere producten waar een lening voor aangevraagd zou kunnen worden door een gebruiker.
Deze objecten worden gehighlight door een digitale laag over het object in kwestie te plaatsen.
Zodra er een scan is gemaakt van een object, wordt er een standaard bedrag ingevuld voor de lening, maar deze kan de klant naar wens aanpassen door de formule te gebruiken of onderdelen van de keuken, zoals de koelkast, weg te klikken. Een klant heeft misschien meer of minder nodig dan het ingeschatte bedrag, waardoor de lening zelf ook aangepast moet worden. Daarnaast kunnen de gebruikers ook een maandelijks terugbetaal bedrag invoeren, zodat de lening altijd afbetaald kan worden door de gebruiker gebaseerd op hun eigen financiële situatie.
Aan de hand van deze informatie wordt er een berekening gemaakt. Hoe lang ben je bezig met terug betalen? Hoeveel rente moet ik betalen voor deze lening? Hoeveel kost deze lening mij aan de eindstreep?
Hierna kan de klant de lening afsluiten vanuit de app, die doorverbindt met de website waar dit verder geregeld wordt.
Mocht de klant van Freo toch nog twijfelen, kan de klant een gescand object opslaan als favoriet. Deze favorieten kunnen op een later tijdstip, zoals bij de klant thuis, nog een keer bekeken worden in AR. De bezichtigde keuken kan vervolgens geplaatst worden op de plek van de huidige keuken van de klant, of de nieuwe gescande auto is alvast te bekijken op de oprit.

