Laméco Go
Hoe ontwerp ik een tool waarmee de interne communicatie tussen medewerkers van Laméco kan worden geoptimaliseerd?
Ik roep al 2 jaar dat we dit moeten doen. Hier ben ik echt fan van.
Tegenwoordig gaat de communicatie op kantoor veelal digitaal. Hierbij wordt er gebruik gemaakt van een selectie uit een ruim aanbod aan websites, programma’s en apps. Dit geldt ook voor Laméco, een development en online marketing bureau uit Eindhoven. Het doel van Laméco is het online succesvol maken van zijn klanten. Dit doen zij door een samenwerking van drie teams. Development, Online Marketing en het Advies Team.
Laméco bestaat dit jaar 17 jaar. In deze jaren is het bedrijf flink gegroeid en heeft hierdoor een groot klantenbestand opgebouwd van zowel kleine/lokale ondernemingen als grote multinationals. In veel gevallen zijn klanten voor meerdere jaren klant, waardoor Laméco over enorm veel data beschikt. Deze data bestaat onder andere uit projecten, bestanden, mails, afspraken en support tickets. Doordat meerdere medewerkers uit verschillende teams voor een langere tijd aan dezelfde klanten werken, is die data verspreid geraakt over verschillende kanalen.
De groei van Laméco heeft onder andere recentelijk geleid tot een aantal veranderingen binnen Laméco, zoals een nieuwe online marketing abonnementen structuur, een verandering van focus naar B2B-kanten en binnenkort een verandering van de bedrijfspositionering. De interne communicatie tussen de medewerkers van Laméco is iets wat in het vooruitzicht nog achterblijft. Gezien de transformatie waarin Laméco zich nu bevindt, was de vraag naar een oplossing extra groot.
Laméco Go dient als een centrale plek waarin data uit de huidige door Laméco gebruikte tools samenkomen. De zoekfunctie van de tool staat centraal, waardoor alle data altijd binnen handbereik is. Ben je bijvoorbeeld benieuwd naar de status van een milestone van een project? Typ de naam van het project of de klant in en go, je ziet direct wat je wilde weten. Of je nu developer of online marketeer bent, al jaren in dienst bent of net pas begonnen, je hebt eenvoudig toegang tot alle huidige en gearchiveerde projecten. Het mooie is dat je hier vrijwel niets voor hoeft te doen. De huidige tools kun je blijven gebruiken zoals je altijd al deed.
We schakelen veel van klant naar klant, daarom vind ik het fijn dat de zoekbalk voortdurend zichtbaar is!
Probeer Laméco Go hier uit.

Het centraliseren van de data middels Laméco Go zal het de medewerkers eenvoudiger maken om met elkaar te communiceren en samen efficiënter aan de projecten van klanten te werken. Bovendien voorkomt Laméco Go dat er data en kennis verloren gaan, zodat dit voor huidige en toekomstige medewerkers toegankelijk beschikbaar blijft.



