SUMMARY 

door Didie Jaspers

Hoe maak ik studenten met faalangst bewust van het feit dat ze de angst om te falen zelf in de hand hebben?


Na onderzoek is hier antwoord op gekomen. Het heeft namelijk alles te maken met de mindset. 

Faalangst wordt soms nog gezien als een aandoening: Je hebt het, of je hebt het niet. Dit is echter niet waar. 

Het is een patroon van gedragsuitingen die voortkomen uit je manier van denken. Iedereen heeft wel eens de angst om te falen bij bepaalde dingen. 

Ook dat heet faalangst. Faalangst wordt echter wel vervelend als dit zich uit bij veel gebeurtenissen in het dagelijks leven. 

Dan heeft de persoon pas door dat hij/zij faalangst heeft, omdat het dan in de weg gaat staan van meerdere doelen in je leven.


Dit komt veel voor bij studenten. Omdat na de middelbare school je opleiding volgt, 

waar de verantwoordelijkheid toe neemt en er veel gepresteerd moet worden, kan dit bij sommigen een grote stap zijn. 


Wat moeten deze studenten inzien? Dat ze niet vastzitten aan hun ‘lot’ dat ze faalangst hebben. 

Het is een gedachtegang die ze op lange tijd hebben opgebouwd. 

Deze gedachtegang kan je veranderen door anders te denken. 

Hoe meer, en hoe consistenter je dat doet, hoe sneller je denkpatroon verandert. 

Je hebt je manier van denken dan her-geprogrammeerd.


HET PRODUCT



De spanningsboog van de gemiddelde student is wat laag. 

Ze hebben ook veel aan hun hoofd en daarom niet veel tijd.

Daarom is het belangrijk dat dit product ‘low effort’ is. 

De student hoeft het ook maar 1x te spelen voor de boodschap die het product overbrengt. 

Deze boodschap is het antwoord op de onderzoeksvraag.


Het high-fi prototype is een online spel. Dit spel bestaat uit meerdere interactieve video’s. 

Elke video representeert 1 situatie in het dagelijkste leven van een student. 

Hierbij kan de gebruiker de keus maken hoe hij/zij omgaat met de desbetreffende situatie. 

Op basis van deze keuze wordt de persoon gestuurd naar een verder stadium van het spel.


Het spel wordt gepresenteerd als een fysieke trap. 

Om een dag door te komen loop je tegen veel obstakels aan. Deze obstakels helpen je om te groeien. 

Je zal een dag daardoor ook altijd hoger eindigen dan je begonnen bent. 

spelregels-kleine-schaal-2
trap-2
FFFFFF-1
FFFFFF-1
FFFFFF-1
CMD_Logo_Zwart-1

We believe the wicked problems of today can't be solved by traditional design methods. That's why our practice is interdisciplinary, multisensorial and more than human-centered.

Visit

Lovensdijkstraat 61

4818 AJ Breda, NL

Google Maps

Contact

+31 06 848 109 92 (whatsapp)

info.cmd.breda@avans.nl

© 2020 Communication and Multimedia Design Breda