bgimage

Stroopwafels in de Duitse winkelschappen

 

Afstudeerproject

Ontwikkel voor Albert Heijn to go een digitale, mobiele strategie die naast een toegevoegde waarde voor Albert Heijn, ook een relevante meerwaarde voor de gebruiker heeft.

Ontwerper

Kevin Fermans

Geïnteresseerd in (digital) advertising, strategie en alles op het gebied van nieuwe technologieën en nieuwe media.

http://www.kevinfermans.nl

Stage

JWT Düsseldorf

Minor

Ondernemerschap

Afstudeerverslag

Tijdens mijn afstudeeropdracht ben ik voor TWBA\ Düsseldorf op zoek gegaan naar een mobiele, digitale strategie voor Albert Heijn to go in Duitsland. Omdat de Duitse markt nog niet zo bekend is met Albert Heijn  was het belangrijk om allereerst awareness voor het merk te creëren, waarna Albert Heijn to go zich zodaning moest positioneren, om uniek te zijn binnen de Duitse markt. Hieruit is uiteindelijk een creatief concept tot stand gekomen.

 

digitaal, mobiel, strategie

 

Screenshot App

 

Doormiddel van de kort maar krachtige URL www.ichbrau.ch/ die in een printcampagne gecommuniceerd wordt, komt de gebruiker uiteindelijk terecht op de microsite van Albert Heijn to go.

Achter de URL kan de gebruiker ieder woord invullen, waar hij op dat moment naar op zoek is. Uit een database komen dan alle producten gerelateerd aan het zoekwoord dat Albert Heijn to go verkoopt. Mochten er zoekwoorden ingegeven worden die Albert Heijn to go niet verkoopt, komt ALbert Heijn to go met leuke alternatieven. Dus mocht de gebruiker ichbrau.ch/liebe invullen... Komt Albert Heijn to go met alternatieve zoals een flesje wijn of een reep chocolade.

Daarnaast worden in diverse zoekwoorden meerdere resultaten dan alleen de producten van ALbert Heijn to go  aangeboden. Zoals bijvoorbeeld in de afbeelding hierboven. Mocht je op zoek zijn naar bier biedt Albert Heijn to go niet alleen al het bier wat ze in hun assortiment hebben aan, maar ook de kroegen die dicht bij je in de buurt liggen. Hierdoor is deze mobiele website tevens een extra service voor de gebruiker.