bgimage

Informatievoorziening 2.0

Afstudeerproject
Een kijkje in de toekomst waarin ieder object, locatie en persoon een digitale informatielaag met zich meedraagt. 

Geen informatielaag zoals we die nu kennen, onpersoonlijk en samengesteld voor de massa. Maar een persoonlijke en locatiegebonden informatielaag die je alleen de informatie toont die voor jou van belang is.

Ontwerper
Paul Basten
Toekomstdenker met een passie voor ieder object dat klikt, klakt, bliept, blopt of op enige ander manier de interactie aan probeert te gaan.
paulusch.nl

Stage
Natwerk/Zwartgoed
Amsterdam

Minor
Learning Experience Design
Avans Hogeschool Breda

Afstudeerverslag
Hoe Near Field Communication de wereld gaat veranderen, te beginnen bij het PICNIC festival.

Toekomst, Near Field Communication, The Internet of Things, RFID, informatievoorziening, interactie, PICNIC

Informatievoorziening 2.0 geeft haar bezoekers een kijkje in de toekomst die Near Field Communication te bieden heeft. Een toekomst waarin ieder object, locatie en persoon een digitale informatielaag met zich meedraagt. Geen informatielaag zoals we die nu kennen, onpersoonlijk, achterhaald en samengesteld voor de massa. Maar een persoonlijke, locatiegebonden en up-to-date informatielaag die je alleen de informatie toont die voor jou van belang is.

Buiten een algeheel toekomstbeeld geeft Informatievoorziening 2.0 een specifiek toekomstbeeld voor het PICNIC festival in Amsterdam waarin de bezoeker het festival intenser zal beleven door het toevoegen van een combinatie van Near Field Communication en game elementen.

Tijdens de expositie krijgt de bezoeker een aantal toekomstscenario's voorgeschoteld (waaronder enkele specifiek voor PICNIC) welke hij met de aanwezige NFC telefoon kan doorlopen.