bgimage
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-ruimtevoorcreativiteit-thumb1.png

Ruimte voor creativiteit

Een toekomstvisie over het verbeteren van creatieve sessies door gebruik te maken van technologie.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-Dynamische-3D-graphics-op-het-web-thumb_thumb.png

Dynamische 3D graphics op het web

Er wordt een website ontwikkeld die 3D graphics bevat. Er is gekozen om gebruik te maken van de Javascript API WebGL en de library three.js. De 3D tekeningen getekend in het 3D programma SolidWorks worden opgeslagen als .obj bestand. Om dit bestand bruikbaar te maken voor WebGL is er een converter ontwikkeld in C#.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/konkav.jpg

De Brabantse AV-sector

Het netwerkplatform KONKAV voor de Brabantse audiovisuele sector: betere zichtbaarheid en succesvolle samenwerking.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/Koudelka_thumb.jpg

Tonen van de Wil

Een audiovisueel project, geïnspireerd op de muziekfilosofie in het werk van Arthur Schopenhauer.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/logo.png

Interactie ontwerp bij Zwijsen

Een herontwerp voor de bestelmodule van Uitgeverij Zwijsen.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-mythen-thumb1_thumb.jpg

Mysteries der Mythen

Mythen zijn niet verzonnen, maar vertellen de diepe waarheid over het menselijk bestaan. Maar de waarheden liggen verborgen achter de symbolen en figuren uit godsdienst en mythologie. De verhalen staan voor psychologische, niet voor fysieke, overwinningen. Het gaat er niet om dat dit of dat op aarde werd verricht, het gaat erom dat, alvorens een heldendaad kon worden verricht, we weerstanden in onszelf overwinnen.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/Expo-SecondScreen-Thumb_thumb.png

Second Screen

Een concept om door middel van een second screen de kijkers meer te betrekken bij een show.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/222x160_magisch_onderw.jpg

Magisch onderwijs

Wist je dat een muntje kunnen laten verdwijnen best goed voor je kan zijn? Magie als revalidatie tool, maar nu ook in educatie! Docent map
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-neumuseum-thumb.png

Een nieuw museumbezoek

Ontwerp van het museumbezoek 3.0 waarin de gebruiker zijn persoonlijke zoektocht zelf vormgeeft.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-stroopwafels_in_de_duitse_winkelschappen.png

Stroopwafels in de Duitse winkelschappen

Ontwikkeling van een digitale, mobiele strategie voor Albert Heijn to go in Duitsland. Van onderzoek, naar positioneren, naar een creatief concept.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-melodia-thumb-01.jpg

Melodia

Een serious game die kinderen muziek laat ervaren, ontdekken en motiveert om zelf muziek te gaan maken.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo/expo-a_multi_sensory_experience-thumb_thumb.jpg

A Multi-Sensory Experience

Op welke wijze kan een interactieve installatie ingezet worden in de openbare ruimte om een boodschap zo doeltreffend mogelijk over te brengen op de ontvanger, zodat de boodschap wordt opgenomen in het lange termijngeheugen?
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/ii3_expo_111216_thumb1.jpg

Interactie-cases Philips Research

Samenwerking tussen derdejaars studenten Informatie en Interactie (CMDBreda) en Philips Research.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/smart_truck_driver2.png

Smart Truck Driver

Een zuinige vrachtwagen wil niet zeggen dat deze ook zuinig bestuurd wordt. Welke game-elementen zorgen ervoor dat " de chauffeur" gedragsverandering toont en bewust wordt van zijn brandstofverbruik.
http://www.avanscmd.nl/uploads/agenda/productontwerp3.png

Productontwerp

Hoe kan een afstandsbediening er voor 55-plussers uitzien? Prototyping 3D-studiemodel, Informatie Interactie
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/thee1b.png

Visuele Identiteit

Vak Visuele Identiteit: Ontwikkelen van een vormentaal
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/infoArch.png

Informatie Architectuur

Opdracht kwartaal 1 jaar 1 les Informatie Architectuur: een informatieontwerp om iemand wegwijs te maken in een slice van de stad.
http://www.avanscmd.nl/uploads/agenda/mixer.png

Iconen

Opdracht eerste kwartaal jaar 1 tijdens de les Vormgeving voor print om tot de essentie van een beeld te komen.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-cinekid-thumb.png

Cinekid

Interactieve installaties voor Cinekid, het internationaal film, televisie en nieuwe media festival voor kinderen en jonge mensen.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-YASBAFM-thumb.png

YASBAFM

An autonomous fucking art project.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-bart-thumb.png.png

LEGO

...bevat de 80% standaard elementen van een website en maakt het mogelijk snel een interactie ontwerp op te zetten.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-insectlab-thumb.jpg

InsectLab

InsectLab is een educatief lesprogramma dat kinderen de belangrijkheid van insecten laat ervaren.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expositie.jpg

CMD visualized

Infographics over de studie en studenten van communication & multimedia design
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-totem-thumb2.jpg

Totem

Een installatie die de subjectieve herinnering aan een interactie tussen mensen naar de objectieve wereld verplaatst.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-energy_visualization-thumb.jpg

Energy Visualization

Data visualisatie ingezet om verbanden en patronen te vinden in het energie verbruik binnen kantoorpanden.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-gebruikershandleiding-thumb.png

Gebruikershandleiding

De gebruikershandleiding van 2011, creatief, innovatief en functioneel.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-informatievoorziening_2.0-thumb_.png

Informatievoorziening 2.0

Een kijkje in de toekomst waarin ieder object, locatie en persoon een digitale informatielaag met zich meedraagt.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/Logo3.png

Zero76

Een bescheiden poging tot het ontplooien van een onderscheidende gedachtegang in een traditionele autobranche.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-pervasivegaming-thumb1.png

Pervasive Gaming

Ontwikkeling van een prototype omtrent pervasive gaming: het samensmelten van realiteit en fictionele spelwereld.
http://www.avanscmd.nl/uploads/expo11/expo-staircase-thumb1.jpg

Staircase

Wij ontwikkelden een webapplicatie voor coassistenten van het St. Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-freespace-thumb.jpg

Free Space 2011

Een week waarin de studenten de vrije ruimte krijgen om te werken aan thema's waar ze zin in hebben.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-Interface_Rabobank-thumb.jpg

Internetbankieren Rabobank

Concepten voor een leeftijdsgebonden weergave van de internetbankieren website van de Rabobank
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-natural_interaction-thumb.jpg

Natural Interaction 2010

Verslag van het project 'Natural Interaction' dat studenten uit jaar 2 deden in opdracht van het Graphic Design Museum Breda.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-Voicepong-thumb.jpg

Voicepong

Nieuwe versie van het klassieke spelletje Pong van Atari dat bestuurd wordt met de stem.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-pijlen-thumb.png

Andere pijlen

Eerstejaars opdracht om de basis van vorm en betekenis, abstraheren en stileren te oefenen.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-beeldhorloge-thumb.jpg

Beeldhorloge

Horloge voor mensen die moeite hebben met tijd. Het horloge geeft op het juiste moment een signaal en beeld van een activiteit.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-eros-thumb.jpg

Eros

Korte animatie/live-action film die de innerlijke belevingswereld van een blinde jongeman ontdekt.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-livingroom_thumb.jpg

Living Room

Visualisatie van de omstandigheden in een ruimte. Licht, geluid en temperatuur brengen de muur tot leven.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-ovbreda-thumb.jpg

Busvervoer Breda

Interactieve infographic om snel te zien welke bus het eerst naar een bepaalde bestemming gaat.
http://www.avanscmd.nl/uploads/studentenwerk/SW-openmargin-thumb.png

Open Margin

Een platform in de marge, dat op aandachtige wijze bijdraagt aan de verbondenheid tussen mens en tekst.