bgimage

Sense of Smell Congres / 2 dec in MOTI

Nienke Huitenga op 13 november 2014 CMD, Communicatie, Design, Interactie, Media, Technologie
Geur is het krachtigste communicatiemiddel dat er bestaat. Is het dan niet vreemd dat geur zo’n kleine rol heeft in media en communicatie-ontwerp? Een antwoord op deze vraag en verschillende ontwerpen voor geurtoepassingen zijn te zien op het SENSE OF SMELL CONGRES.
 

 

Studenten en docenten van de opleiding Communication & Multimedia Design aan de Avans Hogeschool onderzochten samen verschillende ideeën hoe geur in design en communicatie-ontwerp gebruikt kan worden.

Het onderzoeksproject Sense of Smell heeft geleid tot uiteenlopende concepten voor geurtoepassingen. Op de expo van het congres kan je inspiratie opdoen van concepten als hybrid body jewelry tot veiligheidsconcepten als crowd sensing. Naast een voorstel tot het beschermen historische luchtjes in een musem van ‘bedreigde geuren.

Dit co-creatie project leidde bij de betrokken docenten en studenten tot opvallend veel enthousiasme en persoonlijke commitment. Dit heeft geresulteerd in hoogstaande en internationaal erkende resultaten. Sense of Smell is een voorbeeld van hoe, door middel van co-creatie, praktijkgericht onderzoek gecombineerd kan worden met persoonlijk interesses en ambitie.

Tijdens het congres is er de mogelijkheid om dit zelf te ervaren. In de ochtend wordt er een co-creatie sessie georganiseerd waarbij je samen met studenten, en externe deskundigen onder begeleiding van een facilitator in korte tijd tot innovatieve concepten zal komen rondom de volgende thema’s:

Geur vs. Sustainability
Geur vs. Food & Health
Geur vs. Bio-Based Economy
Geur vs. Safety
Geur vs. Art & Design
Geur vs. Innovative Learning

In de middag worden er keynote presentaties verzorgd door geurontwerper Bernardo Juan Fleming, kunstenaars James Auger en Peter De Cupere. Kunsthistorica Caro Verbeek en experimenteel waarnemings-psycholoog Prof. Dr. Ep Köster nemen je mee in de wetenschappelijke perspectieven op geur.

Een greep uit hun werk is op de expo te zien. O.a. Blind Smell Stick, Smell+ en de film Swallowable Parfum van Lucy McRae

Meer info op www.famousdeaths.nl
 
Praat mee via #SenseOfSmell

 ...................


Het programma:

09.00 - 09.30: inloop en expositie
09.30 - 10.00: opening en presentatie Sense of Smell project
10.00 - 13.00: co-creatie sessie
13.00 - 13.45: lunch en expositie
14.00 - 17.00: keynote presentaties van:

James Auger (kunstenaar | GB)
Peter de Cupere | kunstenaar | B
Prof. Dr. Ep Köster | experimenteel waarnemingspsycholoog | UU | NL
Caro Verbeek - kunsthistorica | VU | NL
Bernardo Juan Fleming | International Flavors & Fragrances Inc. | IT ovb.

17.15 - 17.45: boekpresentatie Sense of Smell
17.45 - 19.00: afsluiting, expositie & borrel

......................

Aanmelden kan alleen via een mail aan: .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)

Voor de hele dag + lunch + Sense of Smell boek = 70,- euro
Voor de ochtend + lunch + Sense of Smell boek = 55,- euro

Voor de middag = 15,- euro.
Voor studenten is het middagprogramma gratis toegankelijk

Er zijn maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.
In de ochtend 50 deelnemers en in de middag 100 deelnemers.

Vol = vol dus wees er snel bij.

.......................

Congreslocatie

MOTI
Boschstraat 22
4811 GH BREDA
Tel. 076 529 9900

Voor een routebeschrijving klik hier

 

blog_comment_title Reageren is niet mogelijk op dit bericht.
blog_comments_title