bgimage

Online voedseltechnologie

Suzanne Hage op 30 januari 2017

Online maaltijdbezorgdiensten hebben een aantal ideeën over hoe de voedseltechnologie (fabricatie en verdeling) er in de toekomst uit zal zien, met behulp van technieken zoals augmented reality, kunstmatige intelligentie (AI) en robotische leveringstransporteurs.

 

Er is veel vooruitgang geboekt in de maaltijdbezorgmarkt – bijna niemand meer pakt de telefoon erbij om een ​​afhaalbestelling te plaatsen.

 

De eerste stap in het maaltijdbezorgingsproces is het bestellen van een maaltijd. Bij de Apple TV en Xbox One is het mogelijk dat door middel van een applicatie te doen. Zodat  verschillende smartphones, die op hetzelfde netwerk zitten, verbonden kunnen worden. Dat is handig voor een grote groep mensen omdat ze hun voedselkeuzes afzonderlijk door kunnen geven op hun eigen smartphone.

 

Met augmented reality-technieken is er de mogelijkheid dat in de toekomst door middel van de handen de menu-items kunnen worden geselecteerd. Het visueel weergeven van de menu-items zelf zou bijvoorbeeld door de Holo-lens kunnen, een augmented reality-apparaat.

 

Voor het geval er toch nog een probleem zou ontstaan tijdens het gebruik van deze diensten, is er een bot-framework gemaakt. Door te helpen met het beantwoorden van vragen en door een Facebook Messenger-chatbot kan de gebruiker eten bestellen en/of voedselsuggesties ontvangen.

 

Eenmaal wanneer de bestelling is geplaatst, maaltijden zijn bezorgd en de betalingen zijn voldaan; kan de restauranteigenaar de reviews bekijken door middel van de datacollectie tijdens het gehele proces. Dus we kunnen zeker concluderen dat het gebruiksgemak voor de restauranthouder en de besteller, centraal staat.

blog_comment_title Reageren is niet mogelijk op dit bericht.
blog_comments_title