bgimage

Dichterbij komen van zelfrijdende auto’s

Suzanne Hage op 30 januari 2017

Vergeet het kopen en bezitten van een auto – denk aan de User Experience van particulier vervoer in de toekomst.

 

 

De tijden van manueel auto rijden zien we in de toekomst snel uit het zicht verdwijnen.

Vele mensen geloven dat we niet eens een eigenaar van een auto hoeven te zijn, in de toekomst.

 

Uber heeft al honderdduizenden zelfrijdende auto's v besteld, zodat ze in de toekomst kunnen voldoen aan de vraag naar taxidiensten met zelfrijdende auto’s.

 

Grote steden kunnen volop profiteren van deze autorevolutie. De toeristen en bewoners hoeven niet meer op zoek naar een parkeerplek te gaan en er zullen minder parkeerplekken nodig zijn vanwege het delen van de auto’s, dus krijgen we meer ruimte in de stad terug.

 

Auto's kunnen de eerste elektronische apparaten worden waarbij je stem de handigste bediening zal zijn.

 

Velen mensen denken in de toekomst nog aan auto's met vele schermen en displays, terwijl anderen geloven dat het aantal schermen juist gaat afnemen. Ongeacht het aantal schermen die er in de auto gaan zitten, we denken dat er sowieso een scherm in het midden van de auto aanwezig zal zijn, waarop continu de status staat waarin auto zich bevindt.

 

Hoewel zelfrijdende auto's veiliger zijn dan menselijke bestuurders, aan elk ongeluk gaat een menselijke fout vooraf,  het vertrouwen erin is nog steeds een groot probleem. Zoals sommige onderzoekers er al op wezen, de mens vertrouwt pas op een auto als hij of zij zeker weet dat de auto zich bewust is van de nabije omgeving en de techniek niet faalt.

En hoe gaan we al die vrije tijd opvullen? Nu we zonder enige taken in de auto zitten in plaats van zelf auto te rijden.

blog_comment_title Reageren is niet mogelijk op dit bericht.
blog_comments_title